Gazeteabc/ Haber: Adiviye ElbaşBURSA – Osmangazi Belediyesi Haziran Ayı Olağan Meclis Toplantısı’nda ilçenin uluslararası ilişkilerine katkı sağlayacak önemli bir karar alındı. Kültür, Sanat ve Turizm Komisyonu tarafından hazırlanan, Dominik Cumhuriyeti’nin en büyük şehirlerinden Santiago de los Caballeros ile kardeş şehir ilişkisi kurulmasına yönelik rapor, mecliste oy birliğiyle kabul edildi.
Görüşmeler sırasında söz alan AK Parti Grup Sözcüsü, kardeş şehir uygulamalarının özellikle Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye açısından stratejik öneme sahip bölgelerle geliştirilmesinin önemine dikkat çekti. Ancak Santiago de los Caballeros ile kurulacak ilişkinin Osmangazi’ye sağlayacağı katkıların daha detaylı şekilde ortaya konulması gerektiğini belirterek, bu tür raporların kapsamlı değerlendirmeler sonrasında meclis gündemine gelmesinin daha uygun olacağını ifade etti.
Grup sözcüsü sonrası madde ile ilgili açıklamalarda bulunan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın: “Dominik Cumhuriyeti’nin başkanı Türk kökenli. Kendisi, Osmanlı döneminden gelen bir aileye mensup olduğunu ifade ediyor. Osmanlı döneminde bölgeye yerleşen Türklerin torunlarının bugün hâlâ burada yaşadığı belirtiliyor. Başkanının Türk kökenli olması nedeniyle Türkiye ile olan ilişkiler de dikkat çekiyor. Büyükelçilik yetkilileriyle yapılan görüşmelerde bu konular gündeme geldi. Biz de yaklaşık 1 yıl süren çalışmaların ardından ilk kez bu bölgeye gelmiş olduk. Karşılıklı olarak ilişkilerin geliştirilmesi ve bakanlıklar düzeyinde iş birliklerinin artırılması gerektiği değerlendiriliyor. Ayrıca burada Atatürk’ün adını taşıyan bazı çalışmalar ve girişimlerin bulunduğu da ifade edildi. Her ne kadar konu coğrafi olarak uzak görünse de, tarihî bağlar ve kültürel ilişkiler nedeniyle önem taşıyor. Bu nedenle hem başkanı hem de bizi kabul eden yetkililerle verimli görüşmeler gerçekleştirildi.” dedi.
Alınan kararla birlikte Osmangazi ile Santiago de los Caballeros arasında kardeş şehir maddesi meclis oy birliği ile kabul edildi.
Görüşmeler sırasında söz alan AK Parti Grup Sözcüsü, kardeş şehir uygulamalarının özellikle Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye açısından stratejik öneme sahip bölgelerle geliştirilmesinin önemine dikkat çekti. Ancak Santiago de los Caballeros ile kurulacak ilişkinin Osmangazi’ye sağlayacağı katkıların daha detaylı şekilde ortaya konulması gerektiğini belirterek, bu tür raporların kapsamlı değerlendirmeler sonrasında meclis gündemine gelmesinin daha uygun olacağını ifade etti.
Grup sözcüsü sonrası madde ile ilgili açıklamalarda bulunan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın: “Dominik Cumhuriyeti’nin başkanı Türk kökenli. Kendisi, Osmanlı döneminden gelen bir aileye mensup olduğunu ifade ediyor. Osmanlı döneminde bölgeye yerleşen Türklerin torunlarının bugün hâlâ burada yaşadığı belirtiliyor. Başkanının Türk kökenli olması nedeniyle Türkiye ile olan ilişkiler de dikkat çekiyor. Büyükelçilik yetkilileriyle yapılan görüşmelerde bu konular gündeme geldi. Biz de yaklaşık 1 yıl süren çalışmaların ardından ilk kez bu bölgeye gelmiş olduk. Karşılıklı olarak ilişkilerin geliştirilmesi ve bakanlıklar düzeyinde iş birliklerinin artırılması gerektiği değerlendiriliyor. Ayrıca burada Atatürk’ün adını taşıyan bazı çalışmalar ve girişimlerin bulunduğu da ifade edildi. Her ne kadar konu coğrafi olarak uzak görünse de, tarihî bağlar ve kültürel ilişkiler nedeniyle önem taşıyor. Bu nedenle hem başkanı hem de bizi kabul eden yetkililerle verimli görüşmeler gerçekleştirildi.” dedi.
Alınan kararla birlikte Osmangazi ile Santiago de los Caballeros arasında kardeş şehir maddesi meclis oy birliği ile kabul edildi. 

